Twój lot był opóźniony, odwołany lub nie zostałeś wpuszczony na pokład? Możesz otrzymać aż EUR 600.00 odszkodowania od linii lotniczych!

Opóźnienie samolotu

Zgodnie z przepisami europejskimi, jeśli samolot spóźni się na lotnisko docelowe ponad 3 godziny, pasażerowi przysługuje prawo do odszkodowania w wysokości EUR 250.00 (dla lotów krótszych niż 1500km), EUR 400.00 (dla lotów o długości 1500-3500km) lub EUR 600.00 (dla lotów dłuższych niż 3500km. Należy pamiętać, że opóźnienie nie może być spowodowane sytuacją nadzwyczajną taką jak strajk, zamachy terrorystyczne, niespodziewane warunki atmosferyczne itd. O wypłatę odszkodowania za opóźniony lot można się starać nawet do 10 lat od zaistniałej sytuacji. Należy jednak mieć na uwadze, że im szybciej się to zrobi tym więcej informacji o locie dostępnych jest przy sporze z linią lotniczą. Należy też zachować kartę pokładową, umowę z biurem podróży (jeśli to biuro podróży organizowało samolot) lub też inne potwierdzenie rezerwacji i lotu.

Odwołanie samolotu

Jeśli linia lotnicza odwoła samolot to podróżny ma prawo do odszkodowania w wysokości od 250.00 do 600.00 euro na takich samych zasadach jak w przypadku opóźnienia samolotu. Do odszkodowania za odwołany lot mają również pasażerowie, których lot został przesunięty na wcześniejszy termin, a przewoźnik nie poinformował ich o zaistniałych zmianach (z odpowiednim, 14-dniowym wyprzedzeniem). Odszkodowanie za odwołany lot przysługuje wtedy, gdy odwołanie nie jest spowodowane sytuacją nadzwyczajną (np. strajk, złe warunki atmosferyczne, zagrożenie terrorystyczne itd.). Dodatkowo, odwołanie samolotu musi nastąpić maksymalnie 14 dni przed odlotem, aby ubiegać się o odszkodowanie. O odszkodowanie za odwołany samolot można ubiegać się gdy wylatuje się z lotniska na terenie państw UE/EOG i Szwajcarii lub też odlatuje się z lotniska państwa trzeciego ale ląduje się w kraju UE/EOG i Szwajcarii. Dodatkowo linia lotnicza musi pochodzić z UE/EOG i Szwajcarii.

Odmowa wejścia na pokład samolotu

Częstą praktyką w liniach lotniczych jest tak zwany overbooking. Linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż mają miejsc w samolocie. Działają tak, że statystycznie część pasażerów nie dotrze na lotnisko, gdyż zrezygnują z podróży, spóźni im się pociąg, złapią gumę w aucie, nie zdążą na przesiadkę z innego samolotu, zachorują przed wylotem itd. Czyste zdarzenia losowe, które należy uwzględnić przy takiej ilości pasażerów jaką obsługują duże linie lotnicze. Dlatego też sprzedaje się więcej biletów niż jest miejsc. Statystyki jednak nie odzwierciedlają życia. Na część lotów zjawią się wszyscy pasażerowie i w takim przypadku jest więcej pasażerów niż miejsc w samolocie na dany lot. Dlatego też zdarzają się sytuację, że mimo posiadania wszelkich uprawnień i dokumentów aby się odprawić, pasażer nie zostanie wpuszczony na pokład. Linie lotnicze oferują w takiej sytuacji różne kupony, vouchery czy też drobne wynagrodzenie. Jeśli pasażer skorzysta z propozycji – dobrowolnie godzi się na rezygnację z lotu i nie należy mu się odszkodowanie. Jeśli jednak pasażer nie zgodzi się na żadne vouchery od linii lotniczych, wtedy należne jest mu wynagrodzenie od EUR 250.00 do EUR 600.00 na takich samych zasadach jak w przypadku odwołania samolotu czy też opóźnienia samolotu.

Dlaczego właśnie my?

  • Najniższa na rynku prowizja – 20% niższa niż u konkurencji
  • Bez opłat wstępnych i ukrytych kosztów
  • Proste i niskie wynagrodzenie prowizyjne tylko od wypłaconego odszkodowania. Jeśli nie otrzymasz odszkodowania nie zapłacisz ani grosza.
  • Mamy najbardziej doświadczony zespół. Specjaliści od odszkodowań i praw pasażerów
  • Wysokie kwoty uzyskiwanych odszkodowań
  • 97% zadowolonych klientów – jedna z najwyższych wartości na rynku
  • Jesteśmy polską firmą – wspieraj to co polskie!

Jak to działa?

  • Wypełnij formularz online podając dane swojego lotu
  • Nasz doradca przygotuje wszystkie niezbędne dokumenty
  • Całość procedur jest po naszej stronie
  • Usiądź wygodnie i czekaj na należne ci pieniądze

Kiedy należy ci się odszkodowanie?

  • Dotarłeś do portu docelowego 3 godziny po planowanym lądowaniu?
  • Odwołali twój samolot mniej niż 14 dni przed planowanym lotem?
  • Nie wpuszczono cię na pokład przez overbooking?
  • Nie zdążyłeś na przesiadkę z winy przewoźnika i dotarłeś do celu minimum 3 godziny później?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, to należy ci się odszkodowanie!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

1byQA

Please type the text above: